Welcome! Log In Create A New Profile

Advanced

Polak Grekokatolik

Posted by antek1989 
Polak Grekokatolik
October 03, 2013 05:29PM
Witam
mam pytanie czy są w Polsce jacyś Polacy grekokatolicy ? I czy w ogóle są zwolennicy żeby zmienić w cerkwi język ukraiński na polski ? W jakich językach są kazania ? Wyłącznie poi ukraińsku czy zadarzają się też po polsku ?
Re: Polak Grekokatolik
November 28, 2013 08:01PM
Grekokatolicyzm jest wpisany do kultury ukraińskiej tak jak wiara protestancka jest przypisana niemcom czy anglikom.

Odpowiem pytaniem na pytanie: Czy są w Polsce Niemcy wiary Rzymsko-katolickiej i czy są zwolennicy, żeby zmienić w kościele język polski na język niemiecki?smiling smiley
Re: Polak Grekokatolik
December 03, 2013 09:04PM
Три речення, чотири нісенітниці. Непогано. ;-)

1) Греко-католиками є, крім українців з карпатськими русинами, ще й араби, румуни, словаки, угорці, болгари, македонці, хорвати, греки, італо-албанці, білоруси, росіяни. Плюс чимало людей зовсім іншого походження, тобто не зв'язаних з народами традиційно приналежними до візантійського церковно-культурного кола (зокрема у діяспорі). Це стосується також і УГКЦ.

2) Нема чогось такого як одна "протестантська віра". І, звичайно, протестантизм у різних конфесійних відмінах не приписаний ніяк до жодної конкретної національності. Правда, бувають де-не-де окремі протестантські громади прив'язані до певної національної, а навіть расової тотожности (Південна Африка, США), але це незначна меншість.

3) АБСОЛЮТНА більшість польських німців є римо-католиками і мають своє душпастирство німецькою мовою (найбільш поширене в Опольській дієцезії). Так само існує в Польщі іншомовне римо-кат. душпастирство як для деяких національних меншин (словацької, литовської), так і для імігрантів. Навіть по-українськи римо-католики де-не-де відправляють (у Польщі - бо в Україні, зокрема в Центрі, це домінуюча літургійна мова РКЦ).

4) АБСОЛЮТНА більшість польських протестантів є чистокровними поляками без німецьких чи інших непольських коренів.
Re: Polak Grekokatolik
December 03, 2013 09:58PM
Уривки зі статті Єпископа Вроцлавсько-Ґданського Кир Володимира Ющака (2011):

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Переважно говоримо, що до нашої Української Греко-Католицької Церкви належать лише українці з різних регіонів України та з діаспори. У практиці ж ситуація не виглядає аж так однозначно. Дивлячись хоча б тільки на нашу дійсність у Польщі неможливо не зауважити, що поміж наших вірних переважну більшість становлять українці. Але, одночасно, маємо також немалу групу вірних, коріння яких виводиться з Лемківщини, з яких частина не вважає себе приналежними до українського народу. Це їхнє право, яке ми, незалежно від наших поглядів, маємо обов’язок пошанувати.

Часто марґіналізуємо також кількість вірних нашої Церкви, які є поляками. Для об’єктивного спостерігача дійсність знову може здаватися багатшою, ніж наше уявлення про неї. Варто згадати, що тільки у минулому 2010 році у самій лише Вроцлавсько-Ґданській Єпархії заключено 30 мішаних, римо-католицько – греко-католицьких, іншими словами
польсько;українських, подружжів. Це 2/3 всіх укладених у єпархії подружжів. Перераховуючи на особи, це вже шістдесят осіб, до яких дійдуть ще діти. Разом вже біля 150 осіб. І це тільки за один рік. При кількості наших вірних, це вже значне число. А явище змішаних подружжів у нас не нове. Подібно виглядає ситуація і в Архиєпархії.
Я переконаний, що переважна більшість цих родин у щоденному житті спілкується виключно польською мовою. Отже, хто вони – наші, чи не наші? Маємо їм проповідувати Добру Новину про спасіння, чи ні? Якою мовою маємо це робити?
Якщо згадані пари вирішили вінчатись у нашій Церкві, то треба прийняти, що у них є добра воля та відкритість до взаємної пошани, також й у ділянці національної та церковної приналежності. Це треба доцінити і пошанувати. Не можна змарнувати нагоди, щоб включити ці змішані родини у життя нашої Церкви та народу.

Варто було б також поставити питання про національну приналежність численних сполонізованих нащадків виселенців Акції «Вісла». Вони, переважно, вважають себе вже поляками. Трапляється, однак, що дехто з них шукає дороги до Церкви своїх дідів та батьків. Як тоді маємо до них віднестись? Чи маємо поставити їм, як умову, якнайшвидше повернення до українства з мовою та цілим його багатством?

(...)

Питання національної приналежності вірних нашої Церкви також різноманітне в інших
країнах Заходу і Сходу. Правдою є, що більшість наших вірних це українці. Але маємо також представників багатьох інших національностей. Я, особисто, зустрічав вже греко-католиків аргентинців, бразилійців, американців, канадійців, німців, а також людей чорної і жовтої барви шкіри. Коли два місяці тому я побував у Києві на торжествах введення нового Глави нашої Церкви на престол її Первоієрарха, я зустрів греко-католицьку монахиню, яка була ....киргизкою. Наша Церква насправді є всесвітньою, бо діє майже на всіх континентах. Одночасно є українською, бо більшість її вірних українського походження. Але не можемо забувати, що є українською тому, що бере свій початок у Володимировому Хрищенні у ріці Дніпрі в Києві та є відкритою для членів інших народів.


http://www.cerkiew.net.pl/Artykuly/Pliki/artykul_010.pdf
Sorry, only registered users may post in this forum.

Click here to login